Gratis fragt uanset beløb
Gratis fragt uanset beløb
Dag-til-dag levering
Dag-til-dag levering
2,5% bonus på dine køb
2,5% bonus på dine køb
Dedikerede eksperter
Dedikerede eksperter
DK's største sortiment
DK's største sortiment

Ofte stillede spørgsmål


Tilbage x


1. Du vælger dine varer og klikker, hver enkelt vare i indkøbskurven ved at trykke på "Læg i kurv". Du kan få flere varer i kurven ad gangen ved at ændre antal i feltet til venstre for "Læg i kurv" knappen.
Om varen er på lager eller ej fremgår under "Læg i kurv", når du er kommet ind på produktsiden. Når du klikker på knappen "Læg i kurv", viser den automatisk, at produktet nu er lagt i kurv. Her kan du altid komme til indkøbskurven ved at klikke på "Gå til checkout" eller "Gå til indkøbskurv". Er du ikke færdig med din bestilling, kan du blot trykke på "Shop videre" eller krydset oppe i højre hjørne. 

2. Når du har lagt alle de ønskede produkter i kurven, trykker du "Kurv" øverst i højre hjørne og derefter "Gå til checkout".
OBS: Hvis du ønsker at benytte dine Helsepoint, skal du trykke på "Gå til indkøbskurv". I indkøbskurven kan du også indtaste et gavekort eller en gavekode under ordreoversigten ved feltet "Indtast rabatkode..." 

3. På næste side skal du indtaste dine oplysninger, medmindre du allerede er logget ind. De felter, der er markeret med en stjerne, skal udfyldes. 

4. Når alt er udfyldt korrekt, skal du trykke "Fortsæt til fragt og betaling". Det er en god ide at dobbelttjekke, at oplysningerne er korrekte - specielt adressen og email. 

5. På næste side skal du først vælge forsendelsesmetode ude til venstre og lige under det, skal du vælge betalingsmetode. 
På ordreoversigten til højre kan du endnu en gang gennemgå din ordre. Husk at tjekke, at du har bestilt de rigtige varer. 

6. Inden du du kommer videre til betalingsvinduet, skal du krydse "Jeg accepterer handelsbetingelser" af. Nu kan du trykke "Gå til betaling". 

7. På siden for kortbetaling skal du indtaste kortets nummer, kontrolcifre og udløbsdato. Kortnummer og udløbsdato findes på forsiden af kortet, mens de tre kontrolcifre findes på bagsiden.
Har du valgt MobilePay, som betalingsmetode, skal du blot indtaste dit telefonnummer og trykke "fortsæt". Så får du en anmodning på din telefon, som du skal ind og godkende. Hele transaktionen foregår på en krypteret linie direkte mellem dig og NETS, dine kortinformationer overføres ikke til os. 

8. På sidste side kan du se, at bestillingen er gennemført. Efterfølgende vil du modtage en e-mail med din ordrebekræftelse, som du kan printe ud eller gemme i din mailboks. Vær opmærksom på, at denne mail kan ende i dit spam-filter, så hvis du ikke har modtaget ordrebekræftelsen, kan du kigge under ’reklame’, ’spam’, eller ’uønsket mail’ i dit mailsystem.

Så snart vi har modtaget din ordre, vil vi gå i gang med at bestille dine varer hos vores leverandør eller afsende varerne med det samme, hvis vi allerede har dem på lager. Vi afsender varer fra Helsebixen.dk alle hverdage.


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Hvis du har glemt dit kodeord eller af anden årsag ønsker dit kodeord ændret, så kan du gøre det her.

Har du problemer med linket eller modtager du ikke mailen med nulstillingen af dit kodeord, så kan du altid sende en mail til vores kundeservice og oplyser dit fulde navn samt evt. e-mail adresse (det du bruger på helsebixen.dk), så sender vi dig en mail med et nyt password.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Desværre kan det ske, at vi er kommet til at lave en pakkefejl, og det beklager vi naturligvis meget, hvis det er tilfældet. For bedst muligt at kunne rette fejlen, bedes du sende en mail til vores kundeservice. Vi skal bede dig sende os dit ordrenummer samt et billede af det forkerte produkt og stregkoden på det. Så skal vi naturligvis nok undersøge om du har fået det forkerte produkt og finde en løsning til dig.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Mangler der noget i din ordre, beklager vi meget. Der er højest sandsynligt tale om en pakkefejl, og det får vi naturligvis rettet så hurtigt vi kan. Du bedes blot skrive en mail til vores kundeservice og oplyse dit ordrenummer samt hvilken vare, du ikke har fået tilsendt. Så vil vi undersøge sagen og få eftersendt den manglende vare hurtigst muligt, hvis vi kan se, at vi har lavet en pakkefejl.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Ordrebekræftelser har desværre en tendens til at havne i dit SPAM-filter, så prøv altid at kigge der først. Dit SPAM-filter kan også hedde 'Uønsket Post' eller 'Reklame', alt afhængig af dit mailsystem.

Det sker heldigvis sjældent, at vores system ikke får afsendt en ordrebekræftelse til den mailadresse, du har oplyst ved placering af din ordre - og faktisk er det tit blot fordi, du er kommet til at taste din e-mailadresse forkert 😃 

Ønsker du en bekræftelse af, at din ordre er gået igennem, skal du bare sende en email, hvor du oplyser dit telefonnummer, din adresse og hvilken mailadresse du har registreret dig med, hos helsebixen.dk. Vi vil så undersøge om ordren er gået igennem, og vende tilbage til dig hurtigst muligt.


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Er du ved en fejl kommet til at placere to eller flere ordre, vil vi anbefale at du med det samme selv går ind og annullere din ordre her.

Du kan også ringe eller skrive en mail til vores kundeservice og forklare hvilken ordre du ønsker annulleret – så vil vi undersøge, om vi kan nå at annullere din ordre, så vi ikke får sendt for mange ordrer afsted til dig. Du skal dog være opmærksom på, at der ikke er garanti for at vi kan nå at annullere en af ordrerne, hvis du sender en mail eller ringer til os. Vores lagerpersonale er nemlig lyn hurtige, så din ordre kan være blevet pakket, inden vi kan nå at annullere den.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Det står dig frit for at annullere en ordre hos os, hvis den ikke allerede er ved at blive pakket eller allerede er afsendt. Den hurtigeste måde at få annulleret din ordre, er ved selv at gå ind og gøre det her.

Alternativt skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. Her skal du oplyse dit ordrenummer. Så vil vi undersøge, om vi kan nå at annullere din ordre og i så fald bekræfte annulleringen. Er din ordre i gang med at blive plukket eller helt pakket, så kan vi desværre ikke nå at annullere din ordre.

Hvis din ordre ikke kan nå at blive annulleret, og den er på vej har du forskellige muligheder. Med Postnord og GLS kan du nægte modtagelse og med pakkeshop, kan du undlade at hente pakken således at pakken automatisk sendes retur til os. Du har dog ikke mulighed for at nægte modtagelse af pakken, hvis den er sendt med DAO hjemmelevering eller hvis du har modtager flex hos GLS eller Postnord. Har du valgt Instabox eller Burd som leverandør og givet tilladelse til, at de blot må stille pakken på din adresse, kan du heller ikke nægte modtagelse af pakken. Har du modtaget din ordre, og har fortrudt købet, er du velkommen til at sende din ordre retur til os.

Nægter du modtagelse, vil pakken komme retur til os. Vælger du denne løsning, beder vi dig venligst kontakte vores kundeservice pr. mail eller telefon og oplyse herom i god tid, så vi hurtigst muligt kan refundere beløbet for din ordre, når pakken kommer retur til os. Vi gør i den forbindelse opmærksom på, at Teller og PBS, som håndterer krediteringen, nogle gange kan have en ventetid på 3-7 dage, så der kan gå lidt tid før du kan se pengene på din konto igen.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Hvis du er kommet til at indtaste ufuldstændige leveringsoplysninger, bedes du hurtigst muligt ringe eller sende en mail til vores kundeservice og give os de korrekte oplysninger – husk at oplyse dit ordrenummer i mailen. På den måde kan vi hurtigst muligt rette fejlen og få sendt din ordre afsted til dig.

Hvis du bestiller udenfor vores åbningstider eller er i tvivl om du kan nå at komme i kontakt med os inden din ordre bliver pakket, vil vi anbefale at du blot går ind og annullere din ordre her. Så kan du bestille påny og få skrevet de korrekte oplysninger.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Desværre giver vores system os ikke mulighed for at tilføje varer til en ordre, der allerede er lagt. Årsagen hertil er, at vi kort tid efter ordren er gået igennem, går i gang med at pakke den. Derudover er din betaling sikret igennem NETS, så vi kan aldrig hæve mere end du oprindeligt bestilte for. Det er din sikkerhed som er i højsædet ved os. Vi kan dog i nogle tilfælde nå at annullere din ordre, og så kan du lægge en ny ordre med den ekstra vare. Kontakt vores kundeservice og forhør dig, om vi kan nå at få annullere din ordre eller annuller ordren selv her

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Ja, hvis ordren ikke allerede er afsendt eller ved at blive pakket. Vil du have fjernet en vare fra din ordre, skal du sende en mail eller ringe til vores kundeservice og oplyse dit ordrenummer samt hvilke varer du ønsker fjernet fra din ordre. Beløbet på ordren bliver naturligvis justeret, således at der kun trækkes penge for det tilsendte.
Såfremt din ordre er i gang med at blive pakket eller er pakket, kan vi desværre ikke fjerne noget fra ordren. I så fald, er du dog velkommen til at returnere varen selv - se hvordan under Kan jeg returnere en vare/ordre?

Har du bestilt en eller flere varer, som er i restordre, kan du altid selv fjerne den/dem her

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Hvis din pakke ikke er kommet frem i løbet af den lovede leveringstid, skal du kontakte vores kundeservice på kundeservice@helsebixen.dk indenfor 5 dage, så vi kan få pakken efterlyst hos fragtselskabet.
Vær opmærksom på, at hvis pakken står som leveret og du først henvender dig 5 dage eller mere efter, kan vi desværre ikke gøre noget for dig i den situation. 

Oftest lokaliseres pakken hurtigt, og bliver leveret til dig. Hvis ikke din pakke kommer frem indenfor 3 dage efter efterlysningen er påbegyndt, vil vi som afsender af pakken naturligvis erstatte den for dig, og sende en ny afsted. 

Husk at notere dit ordrenummer og/eller pakkenummer på din henvendelse, når du kontakter os angående problemet.


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Vi bestræber os altid på at sende så hurtigt som muligt. Vi får varer fra vores leverandører alle hverdage, og da vi er selv lagerførende inden for de fleste produkter, som vi sælger i vores butik, kan vi oftest levere rigtig hurtigt. Ved langt de fleste ordrer, kan vi holde en leveringstid på 1-3 dage (weekender undtaget ved nogle fragtselskaber). Vi kan dog ikke garantere det 100 %, da der kan forekomme situationer hvor varer er udsolgt og vi først skal have varen hjem fra leverandørerne.

Da vi fører over 10.000 forskellige varer, kan vi desværre ikke have samtlige varenumre på lager hele tiden, selvom vi forsøger. Det kan derfor i nogle tilfælde forekomme, at en vare er i restordre hos vores leverandør gennem en periode. Det er naturligvis beklageligt, at der i disse sjældne tilfælde kan forekomme en længere leveringstid end normalt. Er en vare i restordre hos vores leverandør, forsøger vi bedst muligt at informere vores kunder om det, via mail.

Du kan altid se lagerstatus på en vare forud for bestilling, ved at klikke helt ind på produktet. Det står anført lige under, hvor du har mulighed for at lægge varen i kurven. Det er samtidig også muligt at se inde i indkøbskurven under selve produktnavnet.

Hvis din ordre består af flere varer, og den ene eller flere varer er i restordre, vil vi altid sende din ordre samlet - og dette kan medføre lidt længere leveringstid. 

OBS: Vi må maks holde på en ordre i 60 dage efter bestilling, så hvis din ordre mod forventning ikke er afsendt inden for de 60 dage forbeholder vi os retten til at annullere ordren eller fjerne varen i restordre. Du vil modtage en mail, hvis din ordre overskrider de 60 dage og vi foretager ændringer på baggrund af dette.


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Vi tilbyder kun levering i Danmark. 

Leveringsmetoder

Hjemmelevering:

  • Burd Aften Hjemmelevering (1-4 dage levering) - Leveres mellem kl. 18.00-22.00
  • DAO Hjemmelevering (Dag-til-dag levering) - Leveres om natten og i de tidlige morgentimer
  • InstaBox Hjemmelevering (Dag-til-dag levering)
  • GLS Hjemmelevering (1-2 dages levering)
  • PostNord Hjemmelevering (1-2 dages levering)
Pakkeshop: 

  • DAO (Dag-til-dag levering)
  • Instabox (Dag-til-dag levering)
  • GLS (1-2 dages levering)
  • Postnord (1-2 dages levering)

Se hvornår du skal bestille for, at du kan sende ordre samme dag her: 


Mandag-torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag
Burd13:15
13:15
DAO SHOP19:30
16:00
16:00
16:00
DAO HOME
16:00
16:00
16:00
16:00
GLS17:30
16:00
16:00
Postnord17:30
16:00
Instabox19:0015:00


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Desværre kan vi ikke tilbyde levering til andre lande end Danmark. Det beklager vi naturligvis, og håber, at I kan finde en anden forhandler.
 
Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Du kan altid se lagerstatus på en vare forud for bestilling, ved at klikke helt ind på produktet. Det står anført lige under, hvor du har mulighed for at lægge varen i kurven. Det er samtidig også muligt at se inde i indkøbskurven under selve produktnavnet.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Det er desværre kun nogle spørgsmål, som vores kundeservice kan vejlede i. Dette skyldes den danske lovgivning på området for kosttilskud, hvor ufaglærte ikke må vejlede eller anbefale herom. Hvis du har behov for yderligere informationer omkring et produkt, må vi desværre bede dig finde informationerne via google eller nogle af de mange gode helse-forums på nettet. 

Vi vil dog altid gerne forsøge, om vi kan hjælpe dig med dit spørgsmål. Vi skal nok sige til, såfremt det er noget vi ikke må hjælpe med. I så fald bedes du rette din henvendelse til vores kundeservices mailadresse: kundeservice@helsebixen.dk 

Omhandler dit spørgsmål vejledning i indtagelse, ud over det anbefalede, eller omhandler anbefaling i hvilken vare, du skal købe, så anbefaler vi, at du kontakter dit lokale apotek, da de er faglig udlært, og derfor må vejlede dig herpå. Alternativt kan du kontakte din egen læge, da han/hun kender præcist til dit helbred og nuværende situation.

Vi beklager, at vi ikke nødvendigvis kan være behjælpelige i denne sag.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

I Danmark er det ikke lovligt at hæve pengene for en ordre før, den er afsendt. Dog findes der betalingskort, hvor beløbet bliver reserveret lige efter købet. 

Har du gennemført en bestilling og betalt med MasterCard eller VISA Electron, og efterfølgende annulleret din ordre, så vil beløbet fortsat være reserveret på din konto. 

Denne reservation kan varer i op til 28 bankdage, og kan ikke fjernes af andre end din bank. Reservationen udløber automatisk efter de 28 bankdage. 

Om du kan få slettet en reservation, afhænger af de kortholderregler, der fulgte med, da du fik dit kort. Reglerne fra bank til bank minder meget om hinanden, men kan dog variere, så kontakt din bank for mere info. Eller vent evt. på, at de 28 bankdage er gået, og reservationen ophører af sig selv. 

Vi kan blot bekræfte, at ordren eller varer på den, er annulleret, og at vi dermed ikke trækker pengene for dette fra din konto. Ønsker din bank dokumentation, skal vi naturligvis gerne sende dig dette. 

Helsebixen har ingen adgang til at få denne reservation slettet, det er udelukkende din bank

Læs mere om reserveret beløb 
her.


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Når du skal betale din ordre kan du betale med kreditkort eller Mobilepay. Vi understøtter følgende betalingskort: Visa Dankort, Visa, Mastercard og Maestro. Alle priser på helsebixen.dk (på web-adressen https://www.helsebixen.dk) er inkl. moms. Betalingen vil fremgå på din konto som enten Helsebixen.dk eller Firtal Web, da det er vores firmanavn ved PBS. Du skal derfor have et kreditkort for at kunne bestille på Helsebixen.dk.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Når din ordre bliver afsendt, så modtager du en email, hvor din faktura er vedhæftet som en PDF-fil.

Kan du ikke finde den eller er du kommet til at slette mailen, kan du dog altid kontakte vores kundeservice og anmode om at få den tilsendt.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Helsebixen er for alle, og derfor arbejder vi hver eneste dag på at gøre det, så nemt og effektivt, som muligt at handle på Helsebixen. En del af dette er, at der altid er mulighed for at få gratis fragt på sin ordre - uanset hvilket beløb, du handler for. 

Følgende giver gratis fragt: 

  • Der er altid gratis fragt på DAO Pakkeshop og Burd Hjemmelevering. 
  • Bestiller du for over 199 kr. er der også gratis fragt på DAO Hjemmelevering.

Jeg kan ikke få gratis fragt under 199 kr. til at virke. Hvad gør jeg? 

For at få gratis fragt under 199 kr. skal du udfylde adresseoplysninger og herefter gå videre til fragt og betaling, for at vælge forsendelsesmetode. 

Her skal du enten vælge Burd Aften Hjemmelevering (1-4 dage levering) eller Pakkeshop.

Når du vælger Pakkeshop, så kommer der et nyt vindue op ude til højre, hvor du kan vælge mellem de pakkeshops, som ligger tæt på dig. For at få gratis fragt skal du vælge en af dem fra DAO. Du kan kende dem på, at der står 0.00 kr. Husk, at trykke på "gem".

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Vi tilbyder desværre ikke EAN-betaling, som en betalingsmulighed for dig, som bestiller for en virksomhed. Vi beklager, at vi ikke kan være behjælpelige i denne sammenhæng. 


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Hvis du gerne vil returnere en ordre som du allerede har modtaget, kan du naturligvis også det. Du har 14 dages fortrydelsesret for alle varer købt på www.helsebixen.dk. Varerne skal returneres i original emballage, og evt. beskyttende emballage om produktet eller plombering må ikke være brudt. Du har med andre ord pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Kunden afholder selv de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. 

Vi beder dig ligeledes printe og udfylde dokumentet herunder samt vedlægge det i pakken. Det er vigtigt at du gør begge dele, ellers kan det forlænge håndteringstiden

Tryk her for at udfylde dokument >>

Har du ikke en printer, kan du vedlægge et håndskrevet dokument, hvoraf de ønskede informationer fremgår. Du skal stadig udfylde ovenstående link, selvom du skriver en håndskrevet seddel.

I henhold til bekendtgørelsen om forhandling af håndkøbslægemidler uden for apotek, §14, stk. 2 må vi ikke sælge lægemidler som er returneret fra en anden kunde. Vi er derfor også nødsaget til at betragte returnerede lægemidler som 100% værdiforringede. Håndkøbsmedicin, der sendes retur, vil blive destrueret, og pengene vil ikke blive refunderet.

Se oversigt over håndkøbsmedicin her >>

Når du skal sende pakken retur, er det vigtigt, at du ikke sender pakken med DAO, da de ikke leverer til erhvervsadresser. Pakker, der sendes med DAO eller til pakkeshops, vil komme retur og skal fremsendes på ny.

Det er derfor vigtigt, at pakken sendes med omdeling til erhvervsadresse. Vi anbefaler, at du sender pakken retur med enten GLS eller PostNord.

Husk at gemme din postkvitttering som dokumentation, for at du har returneret pakken.

Vi refunderer naturligvis pengene så snart returneringen er modtaget og håndteret. Når pakken er modtaget hos os, kan der i perioder forekomme længere behandlingstid, derfor har vi op til 14 dages behandlingstid i vores returafdeling.

Når returneringen er behandlet, vil pengene bliver sat tilbage på det kort, som du har foretaget dit køb med. Vi gør i den forbindelse opmærksom på at Teller og PBS som håndterer krediteringen nogle gange kan have en ventetid på 3-7 dage, så der kan gå lidt tid før du kan se pengene på din konto igen.

Varen stand når den sendes retur

OBS: Vi kan ikke garantere, at du får pengene retur for en vare, før den er beset. Såfremt vi modtager en vare, som ikke kan returneres (fx pga. brudt emballage eller fordi defekten er selvforskyldt), vil vi sende varen retur til dig eller kassere produktet.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun ikke få købsbeløbet refunderet. Varerne skal returneres i original emballage, og evt. beskyttende emballage om produktet må ikke være brudt. Du har med andre ord pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Returnering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, kan vi desværre ikke refundere for.

Er du i tvivl om hvorvidt du kan returnere en vare, kan du altid kontakte vores kunderservice på kunderservice@helsebixen.dk.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Hvis du af en eller anden grund fortryder dit køb efter pakken er afsendt, kan du stadigvæk bruge din fortrydelsesret ganske nemt. 

Vi henviser, for en sikkerheds skyld, til vores forretningsbetingelser, så du altid har de helt opdaterede og gældende betingelser: (Regeringen og e-mærket regulerer dette en gang om året - og vi vil gerne overholde alle regler så du er bedst muligt sikret som kunde).

Hvis du allerede nu ved, at du ikke ønsker din pakke, og den er på vej har du forskellige muligheder for at nægte modtagelse. Med Postnord og GLS kan du nægte modtagelse og med pakkeshop, kan du undlade at hente pakken således at pakken automatisk sendes retur til os. Du har dog ikke mulighed for at nægte modtagelse af pakken, hvis den er sendt med DAO hjemmelevering eller hvis du har modtager flex hos GLS eller Postnord. Har du valgt Instabox eller Burd som leverandør og givet tilladelse til, at de blot må stille pakken på din adresse, kan du heller ikke nægte modtagelse af pakken. 

Har du modtaget din ordre, og har fortrudt købet, er du velkommen til at sende din ordre retur til os. Se mere her eller under punktet Kan jeg returnere en vare/ordre?. Hvis du sender en ordre retur, vil vi sætte pengene tilbage på det kort, du har betalt med, når vi har modtaget og håndteret din returnering.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Du har som forbruger to års reklamationsret, der gælder fra den dag du modtager dine varer, som naturlig følge af købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller ved skadevoldende adfærd. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af holdbarhedsperioden. Du kan reklamere indenfor "rimelig tid" efter du har opdaget manglen ved varen.

Hvis varen er gået i stykker under fragt ved ankomst, skal du reklamere inden 5 dage efter, at du har modtaget varen, for at kunne få varen erstattet. 

Send ikke noget retur til os før du har skrevet med os. Vi kan ofte hjælpe hurtigere og bedre på den måde. 

Sådan gør du 

Du skal blot sende en e-mail til vores kundeservice og beskrive problemet. Sørg for at oplyse det pågældende ordrenummer og hvilken vare det drejer sig om i mailen. Du kan med fordel fremsende video og/eller billeder, der illustrerer fejl/mangler/skader mv. så snart du kontakter os. Så undersøger vi sagen hurtigst muligt, og finder en løsning. Jo mere info vi kan få på forhånd, jo hurtigere kan vi hjælpe dig.  


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Vi bestræber os på løbende at optimere vores 'Ofte stillede spørgsmål' ud fra vores kunders spørgsmål. Derfor er du naturligvis altid velkommen til at henvende dig til vores kundeservice med de spørgsmål du måtte have.


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Jo tidligere på dagen du kontakter vores kundeservice, jo hurtigere kan vi nå at behandle din henvendelse. Det betyder, at hvis du sender os en mail, enten morgen eller formiddag, kan vi, i langt de fleste tilfælde, nå at besvarer den inden vi lukker. 
Det betyder derfor også, at kontakter du os om eftermiddagen, vil vi som regel først kunne håndtere din sag den følgende dag.


Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Har du ikke fundet svar på dit spørgsmål, skal du være mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller email, så vi kan hjælpe dig.
Vi besvarer alle emails indenfor 24 timer fra vi har modtaget din henvendelse - og ofte langt hurtigere end det. Kontakt vores kundeservice her.

Har du ikke fundet svar på dit spørgsmål, skal du være mere end velkommen til at kontakte os på telefon eller email, så vi kan hjælpe dig.

Du kan altid skrive til os på email: kundeservice@helsebixen.dk

Telefon - Ring til os

Alternativt kan du ringe til os på telefon 89 87 36 64, hvor telefonen er åben: 

  • Mandag til torsdag kl. 10.00-15.00 (Lukket 12.00-13.00)
  • Fredag kl. 10.00-15.00 (Lukket 11.45-12.45)
  • Lørdag og søndag kl 08.00-12.00

Helsebixen har et program for loyale kunder som vi kalder "Helsekonto" og her optjener du løbende Helsepoint på dine bestillinger. Vi samler jo på glade kunder og vil gerne belønne kunder som handler ved os ofte.

Ved at oprette en konto i vores shop, får du også andre fordelse, som at du kan gennemføre dine køb meget hurtigere, gemme flere leveringsadresser, se og spore dine ordrer på din konto og meget mere

Klik på "Log ind" som er placeret helt i toppen af hjemmesiden. Du kan også klikke her: 
Log ind 

Indtast dine log-in oplysninger i dit korrekte felter.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Du opretter en kundekonto ved at klikke på "Log ind" som er placeret oppe i højre hjørne af hjemmesiden. Klik på "Opret konto" og indtast dine oplysninger, afslut herefter med "Opret konto gratis".

Din konto er derefter klar til brug.

Fremadrettet logger du ind på din konto ved at klikke på "Log ind" i højre hjørne af hjemmesiden, udfyld herefter din e-mail samt kodeord og klik "Log ind".

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Har du glemt eller mistet koden til din konto på Helsebixen, kan du selv nulstille den ved at trykke på "Jeg har glemt mit password", når du forsøger at logge ind. 

Oplever du problemer med at nulstille dit kodeord, så kontakt vores kundeservice via mail.

Helsebixen har et program for loyale kunder som vi kalder Helsekonto og her optjener du løbende Helsepoint på dine ordrer. 

Først og fremmest er det vigtigt at være logget ind, hver gang du handler. Logges der ikke ind, kan systemet ikke identificere, hvilken konto pointene skal registreres på, og der vil dermed ikke blive optjent point. 

Når der er optjent helsepoint, kan disse benyttes på en ordre indenfor 12 måneder. Bliver de ikke brugt, inden der er gået 12 måneder, vil de desværre gå tabt. 20 helsepoint svarer til en krone. 

Når du ønsker at bruge dine helsepoint, skal du gøre følgende: 
  1. Log ind på din konto. 
  2. Find de varer, du ønsker at købe, og put dem i kurven 
  3. Når du har lagt alle de ønskede varer i kurven, skal du trykke på "Kurv" og herefter på "Gå til indkøbskurv". Her står dine varer listet op. 
  4. Ude til højre under ordreoversigten, kan du se feltet med Helsepoint. 
  5. Træk i den lille grønne prik, for at indløse de point, du ønsker at bruge. Det antal helsepoint, der står, du max kan bruge, er de samlede helsepoint du har optjent. 
  6. Tryk på "Indløs point".
Du optjener stadigvæk helsepoint, selvom du bruger helsepoint, så det er en god forretning :-) 

Vi håber det hele giver lidt mere mening nu - og ellers skal du blot skrive til os.
Dette er et håndteringsgebyr, som er påsat en bestemt gruppe varer. Det har at gøre med, hvordan vi og fragtselskabet, skal håndtere din pakke samt med vægten og størrelsen på den. 

Vi har et stort ønske om altid at være konkurrencedygtige på priserne samme tid med, at kunne tilbyde vores kunder fri fragt. Herudover vil vi gerne kunne tilbyde vores kunder et bredt sortiment.

Det faktum, at vi generelt set holder priserne for vores kunder så lave som overhovedet mulig, kan desværre give nogle udfordringer på en række varer. I vores sortiment findes varer, der kræver særlig håndtering i forbindelse med ekspeditionen og fragten. Det kan eksempelvis være særligt skrøbelige varer (såsom mel, frø, tunge glas o.lign.), eller varer hvor prisen per styk er lav, og vægten er høj.

På en meget lille del af vores varer, vil du derfor kunne opleve, at der bliver pålagt et tungvare-gebyr. Gebyret vil altid fremgå under selve varen, hvor der vil stå +39,00 kr under den.

Du vil kun kunne blive pålagt gebyret én gang pr. ordre, uanset hvor mange antal varer med tung vare gebyret du tilføjer til din kurv. Tungvare-gebyret er bl.a. med til, at du som kunde undgår at skulle bruge tid på at vende tilbage til os, fordi dine bestilte varer har taget skade under transporten.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Det skyldes, højst sandsynligt, at din pakkes mål og vægt overskrider DAO's begrænsninger på hjemmelevering. DAO leverer primært pakker om natten/tidlig morgen på scootere. 

Derfor må forsendelserne højst veje 3 kg (inkl. emballage). 
Envidere skal varerne kunne pakkes i en kasse med følgende mål: Højde: 10,5 cm, Længde: 31,5 cm, Bredde: 23,5 cm 

Når en ordre overskrider størrelse og/eller vægt, forsvinder muligheden desværre. Du kan dog altid vælge DAO Pakkeshop, hvor der er gratis fragt.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Vi vil helst sende din ordre med den valgte forsendelsesmetode, men hvis det ikke er muligt at levere pakken til døren med DAO, eller hvis dette findes usikkert, så tager DAO den med til nærmeste DAO pakkeshop. 

Er din pakke havnet i en pakkeshop eller sendt med et anden fragtselskab, kan det også skyldes, at pakken er for stor. DAO leverer primært pakker om natten/tidlig morgen, og kører på scootere. Derfor må forsendelserne højst veje 3 kg (inkl. emballage). 

Envidere skal varerne kunne pakkes i en kasse med følgende mål: 
  • Højde: 10,5 cm
  • Længde: 31,5 cm
  • Bredde: 23,5 cm 
Når en ordre overskrider størrelse og/eller vægt, forbeholder vi os retten til at ændre forsendelsen til en pakkeshop eller med en anden leverandør, hvor der ikke er samme begrænsing på størrelse/vægt.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
Vi bestræber os altid på at sende din ordre, så hurtigt som overhovedet muligt. Vi får varer fra vores leverandører alle hverdage, og da vi er lagerførende inden for de fleste produkter, kan vi levere rigtig hurtigt.

Nedenfor kan du tjekke status på din ordre ved, at indtaste dine oplysninger. 

Hvis din ordre er afsendt, og du har ikke modtaget den senest 3 dage efter afsendelse, er du velkommen til at kontakte os.

Se status på din ordre 
her.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun ikke få købsbeløbet refunderet. 

Varerne skal returneres i original emballage, og evt. beskyttende emballage om produktet må ikke være brudt. Du har med andre ord pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget.

I henhold til bekendtgørelsen om forhandling af håndkøbslægemidler uden for apotek, §14, stk. 2 må vi ikke sælge lægemidler som er returneret fra en anden kunde, Vi er derfor også nødsaget til at betragte returnerede lægemidler som 100% værdiforringede og vil derfor vil du få refunderet 0 DKK hvis du returnerer en sådan vare.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, og ikke længere ønsker at modtage det, så kan du afmelde det via et hvert nyhedsbrev, du modtager. Nederst i e-mailen, vil der stå “afmeld” eller “unsubscribe”. Du kan også afmelde den herunder.

Alternativt kan du også gøre det 
her.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
Det er desværre ikke muligt at afhente din ordre på vores matrikel. Du kan i stedet vælge en af vores gratis forsendelsesmuligheder, via Burd eller DAO, og få pakken sendt uden at betale for fragt. 

Oftest vil du så have din pakke i hænde allerede i løbet af 1-2 dage.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
For at kunne betjene og servicere dig, opbevarer vi naturligvis en mængde persondata om dig. 

Det er dog altid muligt i henhold til Persondataforordningen, at få sin data slettet eller få indsigt i den.

Læs mere om vores persondatapolitik 
her.

Hvis du ønsker at få slettet din data sender du sende en email til vores kundeservice. Vi modtager ikke ønsker om datasletning via telefonen, så hvis du ringer ind med dette, vil du blive bedt om at sende en email. 

Skriv til os på kundeservice@helsebixen.dk

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
Er et eller flere af dine produkter gået i stykker under fragt, så skriv endelig til os på mail. 

OBS:
det er meget vigtigt, at du gemmer både pakken, indpakningen og produktet, der har taget skade, indtil vi har været i dialog omkring problemet, og løst det for dig. Du skal nemlig vedhæfte billeder af selve pakken, som ordren er sendt i, både indvendigt og udvendigt, samt indpakningen i pakken og det ødelagte, så vi har al den nødvendige dokumentation, når vi skal vurdere skaden. Hvis pakken er intakt og der ingen synlige skader er, skal vi stadig have de efterspurgte billeder. 

På forhånd tak.

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
Hvis du er en virksomhed, leverandør, blogger/influencer, der ønsker et samarbejde, skal vi bede dig kontakte vores kundeservice.  

Du bedes skrive på kundeservice@helsebixen.dk, og vi vil være behjælpelige med at sende din henvendelse videre til rette person hos os.  

Hvis det har interesse for os, vil vi vende tilbage til dig. Vi udleverer ikke specifikke emailadresser eller telefonnumre på de øvrige ansatte hos os, så alt skal igennem vores kundeservice. 

 Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
Ifølge lovgivningen må vi først trække penge fra dit kort, når varerne sendes afsted til dig.  

Når du laver din ordre, og indtaster dine betalingsoplysninger eller betaler med Mobilepay, accepterer du blot, at vi må hæve dine betaling, når din ordre sendes.  

Når ordren er afsendt, vil du opleve at pengene hæves på din konto.  

Når en ordre annulleres, vil betalingen ligeledes blive det. På dit kontoudtog vil der fremgå vores firmanavn Helsebixen. I nogle tilfælde kan vores koncern, Firtal Web, også fremkomme i stedet for. 

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
OBS: Vores gavekort virker desværre ikke lige p.t. grundet tekniske problemer, hvorfor vi heller ikke sælger gavekorts lige for tiden. Har du tidligere købt et gavekort og ønske at indløse det, skal du enten vente til systemet er oppe at køre igen eller kontakte vores kundeservice for en anden løsning.

Du kan tilføje gave- og rabatkoder til din ordre, så du får rabat eller en gave inkluderet bestillingen. Gave-/rabatkoden indtastes i indkøbskurven.  

Du indtaster koden i ordreoversigten, lige under "Indtast gavekortsnummer eller rabatkode...". Herefter trykker du på "Indløs" og gavekoden bliver derefter fratrukket.  

Vil gavekoden ikke virke, så kontroller gerne om bogstaver er med stort eller småt eller om der er et mellemrum et sted.  

Er det en rabatkode du har fået via E-mail?  

Når du modtager rabatkoder eller tilbud via nyhedsbrevene, er der ofte opsat kriterier for, hvornår du kan anvende koden. Derfor anbefaler vi dig at læse i emailen, og orientere dig om, hvilke vilkår, der skal opfyldes for, at du kan anvende koden. 

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
Den nye identifikationsløsning, der tager over for NemID hedder MitID. Det klassiske papkort afløses af en ny brugervenlig MitID- app. Dette er et led i at øge sikkerheden ved onlinehandel, hvor du som kunde skal bekræfte din identitet og ordre digitalt gennem MitID appen på din smartphone eller tablet. 

Hvis du i forvejen har NemID appen, vil du sandsynligvis ikke opleve de store forandringer. Den nye teknologi giver blot en mere omfattende beskyttelse af din identitet, når du færdes online. 

Sådan betaler du med MitID: 

  • Udfyld dine kortoplysninger herunder:  
  • Kortnummer  
  • Udløbsdato  
  • Kontrolcifre (CVV/CVC-nummer)  
Godkend betaling via to-faktor-godkendelse. 

Herefter skal din betaling godkendes på en af følgende to måder: Godkend med MitID-app eller SMS-kode.  

Du skal indtaste dit brugernavn og din adgangskode, og godkende betalingen via enten MitD eller SMS-kode. 

OBS: når du godkender via SMS-kode, så gøres det via en engangskode, der vil være forskellig fra gang til gang, du handler og via en personlig kode, du selv opretter. Det kræver at du er registreret hos NETS med dit mobilnummer og et kodeord til dit betalingskort, således, at NETS kan sende dig engangskoder. Dette skal gøres inde på NETS hjemmeside.  

Hvis du ønsker at undgå to-faktor-godkendelse, kan også vælge at betale din ordre med Mobilepay hurtigt og sikkert. Ved betaling med Mobilepay er der allerede to-faktor-godkendelse integreret i din betaling.  

Sådan betaler du med Mobilepay  

  • Vælg Mobilepay som "Betalingsmåde" i kurven  
  • Indtast dit telefonnummer og tryk "Fortsæt"  
  • Du får nu en betalingsanmodning fra Mobilepay på din telefon, som du skal godkende  
  • Godkend betalingen på din telefon  
OBS: Efter de nye sikkerhedskrav kan du opleve, at du skal godkende din første nethandel med Mobilepay med MitID, hvis du aldrig tidligere har betalt på den måde. Det skal gøres via. MitID-appen. 

 Til toppen | Kontakt vores kundeservice.
Se alle tilbagekaldte produkter her

Til toppen | Kontakt vores kundeservice.

Følg os og få inspiration her