Læs mere om Weleda's historie
Hvem er Weleda? | Hvilken serie skal du vælge? | Se anmeldelser af Weleda
Gode tilbud
Filter
Tilbage
Hvad er tung vare gebyret?
Hos Helsebixen ønsker vi at være en webbutik med det størst mulige sortiment, sammenholdt med at vi ønsker at give gratis fragt, giver det nogle udfordringer på en række varer hvor prisen per styk er lav og vægten er høj. Det koster os nemlig markant mere at behandle en tung ordre end en let ordre. Derfor har vi ved en meget lille del af vores særligt tunge eller uhåndterlige varer (såsom mel, frø, tunge glas, varer som går i stykker under fragt eller lign.) er vi nødt til at opkræve DKK 39,- for håndtering.
Der er derfor tale om et håndteringsgebyr og ikke en ekstra fragtomkostning.
Vi gør dette for at holde det simpelt for alle. Vi mener at det er fair at vi tilbyder alle varer, selv de tunge i vores sortiment. På de tunge varer, tager vi så et tung vare gebyr. Vi håber på din forståelse af dette, og at i støtter op om målet med et stort sortiment, da alternativet er at vi som en lang række af vores konkurrenter holder op med at sælge disse vare. Det ønsker vi ikke.
Vores mål er at gøre det så nemt og billigt for dig som muligt - men vi ønsker trods alt ikke at tabe penge.
Hvem er Weleda?
Weleda startede tilbage i 1920érne da 3 kloge hoveder satte sammen og havde én vision - at danne nogle grundideer, der siden skulle føre til stenene i det vi i dag kender som Weleda. Herunder blandt andet Oskar Schmiedel som allerede dengang havde krydset veje med den endnu mere berømte Rudolf Steiner. Sammen med Dr. Ita Wegman dannede de rammerne for forskningen i antroposofisk medicin & kosmetik.
Deres spirituelle fremgangsmetode kom til syne i produkterne da Wegman og Steiner stiftede et firma der havde til formål at producere produkter med et holistisk syn på mennesker, natur og samfund - altså kosmetik produkter med en sjælden sans for kvalitet og morale, med udgangspunkt i det menneskelige. En ting der siden ofte er blevet glemt i kosmetik branchen, hvor profit er kommet i højsæde.
I starten af 1920érne steg efterspørgslen eksplosivt for kosmetiske produkter - hele verden hungrede efter disse "mirakelprodukter" som man mente det var, på daværende tidspunkt. Derfor skulle der et kommercielt navn til - og navnet Weleda blev født!. Rudolf Steiner designede selv logoet som faktisk er det samme logo der i sin grundform anvendes i dag. Flere datterselskaber kom til og Weleda var pludselig verdenskendt.
Høje standarder og kvalitet
Som man allerede kan fornemme med deres første grundsten, har Weleda altid lagt stor vægt på kvalitet. Af mange vurderes dette også at være en af grundene til at de har eksisteret i så mange år. De fleste af råvarerne (faktisk hele 78% procent) kommer fra organiske kilder. Det vil sige de enten er økologiske, biodynamiske eller via omhyggelig samt kontrolleret indsamling for naturen.
Alle ingredienser i produkterne er baseret på naturlige ressourcer og derfor er alt kunstigt indhold skåret fra. Man forsøger samtidigt at reducere bruger af de naturlige ressourcer for at skåne miljøet.
Produkter fra Weleda:
Hos Helsebixen fører vi et stort udvalg af Weleda.
- Weleda ansigtspleje
- Weleda kropspleje
- Weleda mundpleje
- Weleda hårpleje
- Weleda kropsolier
- Weleda mor- og babypleje
Nogle af de mest populære produkter som vores kære kunder bliver ved med at vende tilbage til er: babyolien, Almond Bodylotion, mandelolien, skin food og tandpastaen.
Bæredygtighed
At være på forkant på områder som bæredygtighed har altid givet pote for Weleda. I dag ejer de deres egne produktionsfaciliter og sikrer derfor at alt bidrager på bedst mulig vis til samfundet. En forskel der har været en del af deres kerneværdier siden starten i 1920 og stadig giver virksomhedens megen anerkendelse i dag.
Arv og vision
Ærlig kommunikation og gennemsigtighed i alt fra virksomhedsstruktur til produktion har gjort at Weleda i dag har særdeles loyale og stærke samarbejdspartnere på verdensplan. Deres forhandlere holder af at vide hvad produkterne indeholder og at værdierne konstant bliver underbygget af gentagende tiltag, i at forbedre det samfund vi lever i.
Weleda har alle dage lagt stort vægt på medarbejder indsatsen i virksomheden og deres loyalitet skinner igennem ligesom i forholdet til forhandlerne. Deres kombination af naturvidenskaber og humaniora skaber en anden form for produktion af produkterne hvor mennesket er i højsæde. Med 2000 ansatte på verdensplan må det siges at visionen er ført videre fra de tidlige stiftere.
Hos Helsebixen er vi stolte af at kunne føre så visionært et brand med så stærke værdier som Weleda. Vi bestræber os altid på at have brands som Weleda der ikke kun gavner forbrugerne, men også det samfund vi lever i.
- Jeg måtte prøve denne creme, da den blev anbefalet i ELLE, man bliver ikke skuffet hvis huden på hele kroppen trænger til lidt ekstra næring, en fed og lækker creme. - Lis Hansen
- Min yndlings tandpasta. Jeg kan slet ikke lide traditionelle tandpastaer mere. bruger kun denne. - Stine Allermand
- Den reddede vores lille drengs røde numsen og vi har siden brugt den ved hver ble skift. Han har ikke haft rød numse siden vi begyndte at bruge cremen. - Charlotte